Що для тебе тімлідство?
В різні періоди від моменту формального залучення на цю роль були різні мотивації, але мабуть найголовніше, що було і залишилось – це додаткова змога впливати на процеси, результат, напрямок руху та інші стратегічні речі.
Що надихає тебе у ролі тімліда?
Найбільше надихають професійно сильні й креативні люди і результат, який вони приносять. Наприклад – бачимо складний проєкт, технічно й організаційно. Але настрій в команді бойовий, через деякий час люди розбираються в нюансах, добирають необхідних скілів і приносять результат, що радує всіх і, насамперед, кінцевого користувача. Такі моменти надихають йти далі. Відчувається, що є певна синергія в команді і впевненість, що ми так само справимося і далі, а можливо навіть краще.
Як встигати продовжувати свій розвиток у технічному плані, якщо ти тімлід?
Насправді, так само як і звичайний девелопер, просто треба виділяти на це час поза роботою. Проєкти бувають дуже різні – десь можна більшість часу виступати в ролі інженера, а десь більшість часу йде на організацію роботи і комунікації. Загалом, чим більша команда та проєкт, тим менше часу в тімліда на суто інженерні задачі і важко встигнути за досвідченими розробниками. Але, на певному рівні, можна підтримувати технічні скіли теж. Все встигнути й бути краще всіх у великій команді не вийде, та й не потрібно.
Як тімліду з великим досвідом знаходити для себе мотивацію та не втратити інтерес?
Треба постійно змінювати щось, додавати креативних, оригінальних ідей в організацію роботи команди, додавати нових технологій у проєкт. IT – це така галузь, де доволі важко втратити інтерес загалом. Якщо втрачаєш інтерес до чогось, з чим давно працюєш, можна легко знайти щось інше, що буде цікавим. Інколи люди можуть просто втомлюватися, і від того їм помилково здається, що пропадає інтерес, але після певної перезарядки вони знов повертаються з сяючими очима.
Що для тебе ідеальна команда?
Перш за все – це люди, що готові постояти один за одного та за загальний результат. Ну і звичайно, це мають бути професіонали своєї справи (за цим словом стоїть певний шлях у саморозвитку і досвід роботи). Ще мені подобаються команди з низьким bus-factor. Наприклад, коли хтось йде у відпустку – це не має суттєво відображатися на роботі команди, в людей має бути достатньо компетенцій, щоб підміняти один одного, навіть тімліда.
Які інструменти мотивації команди ти вважаєш найбільш ефективними?
Все починається з хорошої атмосфери у команді. Як її досягти – то вже окрема історія для кожної команди, але якщо атмосфера хороша, то мотивувати особливо не треба, люди самі будуть тебе мотивувати :).
Що б ти побажав молодим спеціалістам, яким пропонують цю роль вперше?
Побажав би не сумніватися і спробувати цю роль, якщо вас це цікавить. Адже це відкриє вам багато можливостей у персональному розвитку та набутті досвіду роботи з людьми. Це не так важко, як може здатися, просто потрібен певний час на те, щоб звикнути та усвідомити себе у новій ролі.
Post A Reply